Selasa, 17 Februari 2009

Ikan Gapi Ku..


Ni la anak ikan gapi aku, mak bapak dia dah mati dah so tinggal la anak2 dia. Mase mula2 lahir aku terpaksa asingkan dia dari mak dia sbb mak dia jenis makan anak sendiri kan. Arif dah pesan pada aku suh asingkan, tp mak aku x kasi, mak aku ckp cian. Tapi bile aku balik kerja tgk mak aku dah asingkan dah. Dia ckp dia nampak mak ikan tu duk cuba nak mkn anak2 ikan tu, hahaha..tu le orang ckp x nak caye..


Ni Aben..kucing peliharaan mak aku, time dia duk usha2 ikan aku..


Buat2 tengok2 konon...


nampak aku amik gambar..terus pose gitu..

Buat2 pandang tempat lain..

Haaaa!! ni dah tahap kurang ajar dah ni..kejadian pastu aku ade jentik telinga dia, tp adegan tu agak ganas so aku xde la bg korang tgk


Disebab keadaan agak merbahaya kalau aku letak ikan tu dlm bekas ala2 gitu, so aku letak la dlm bekas pasu ni. Pasu ni aku cilok mak aku punye, sib baik dia kasi, mula2 aku nak amik yang besar lagi, tp dia x bagi..xpe2, nnt aku beli sendiri yang palingggggggg besar, pasni nak cari pokok2 cam kiambang nak kasi letak dlm ini bekas..kelessssssssssss!!

Aku baru je ingat nak tukar anak2 ikan aku ngan anak2 ikan si Arif, skali semalam dia bgtau anak2 ikan dia dah mati, cian...dia, tu le..lain kali kalau ikan2 dia branak dia kena kasi aku nurserykan..baru le idup...

4 ulasan:

1jja1912 berkata...

Salam.. wahh.. hobi kiter sama.. ;D

adamnurin berkata...

akak pun same minat ikan guppy ni..

PEMBIAK BAKA AYAM SERAMA DAN SABUNG berkata...

say pon minat..baka apa awak bela...skang nie saya tengah biak balik..cari bapak2 yang cantik kat kedai n pesum dengan ibu kandang umah saya..banyak dah anak..nak datanglah umah..

Admin berkata...

http://ikan-fishblog.blogspot.com/

klau rajin lwat la blog ni mnatau ada info yg brguna.