Isnin, 2 Februari 2009

Char Kuew Tiew 1!!!

gerai itu..

My asst. (anak buah aku)

Skang ni aku selalu mengisi waktu2 malam ku dengan membantu abg aku kat gerai dia. Sabtu Ahad baru2 ni, aku telah menjadi bidan terjun ganti abg aku sebagai tukang masak kat gerai dia tu. Alhamdulillah keadaan berjalan dengan lancar, walaupun agak letih skit la.

Jadual aku ialah:

  • 9 - 12 pg aku berada di pasar dan di bandar kerana mencari bahan char kue dan mee kari.
  • 1 ptg aku stat rebus kerang dan mengopeknye
  • 3 ptg rest sekejap@tido (untuk berjaga malam nnt)
  • 5 ptg stat buat mee kari dan kemas2 barang
  • 6.30 ptg gerak dari rumah ke gerai
  • 7 malam aku mula berniaga
  • 12.30 pg aku siap2 untuk tutup gerai
Terima kasih la pada kawan2 yang sudi dtg mkn kat gerai aku tu. Positif feed back dari Kak Fiza, heheh thanksssssss..

Kak Sham pun datang, tapi dia mkn fish n chip, xpe2 nnt kalau dtg lagi dia kena makan char kue aku.Kak June n Kak Zanti pun ade datang semula. Diorang makan yong tau fu. Pasni leh la try mee kari plak ek :)

Anyway..thanks a lot. Doa2 kan la gerai abg aku ni makin power ek :D

5 ulasan:

manisz berkata...

oooo ko sajerlah nk gtau yg ai khianat kannnnn..
dtg kedai u tapi order kedai sebelah kannnn..
ai pun kasi feedback baik apaaaaaaaaaaaaa.. aku ckp dapppppppppppp.. tk cya tnya fiza..

siap dgn tolong pikir lagik apakah kemajuan lain yg ko leh buat tuk gerai itu..

sob2..

neway, len kali aku dtg mkn mee kari kerana botaks sgt giler pada mee kari..

zatur rawihah kamaruzaman berkata...

aku pon nk gak pegi ms sham pegi lg skali sbb nk mkn CKT sambil tgk kepala botaks mane.. hahhaha..

~f12a~ berkata...

jgn lupa pakai spek itam zaza...nnt silau..phhewwwitttt..

mia berkata...

Maniz:

Hahahahaha,yeke ko komen? aku x dengar pun,aaa leh aa pasni ko bawak botakz ko tu. nnt aku bg extra toge,kui..kui..kui

zatur:

Datang kak jgn x dtg, sebelom dtg tu bgtau la ati dulu, mana tau kot2 i cuti ke, kalau u nak dtg i leh tolong masakkan untuk u.

f12a:

Hahahahahha..betul2!!

TaFahNa berkata...

nyuuuu...kite nak gak mkn mee kari mama mia..mesti sedap hingga menjilat sudu..^^