Isnin, 15 Jun 2009

bbq di hujung minggu

Weekend baru ni, family aku ada la buat makan2, rasanye kitorang ni semenjak pindah rumah baru tahun ni leh cakap, every month buat makan2.hehehe..mana le x membesar ngan sihat.

Tema makan kali ni ialah seafood gitu..Ada udang, sotong dan kerang. Kitorang late lunch sbb semua cadang nak makan pukul 5. So dlm pukul 2 lebih aku ngan kakak, mak n adik2 pergi la ke Beserah untuk cari sotong dan bahan2 lain. Pasar segar beserah tu opismate aku yang cadangkan sebab dia kata segar2 dan murah2 sebab betul2 naik dari jeti. Aku beli sotong 2 kilo. Kental2 lagi sotongnye. Ikan kembong rm 8 sekilo pun ijau2 lagi. Memang segar le ikan2 kat situ.

Abg n akak ipar aku dah beli kerang. So yang lain masak nasi seperiuk sorang. Kerang tu adik aku wat masak lemak. Udang wat masak kicap. Sotong plak bakar je cicah plak ngan air asam. Best..manis sgt sotong tu.


Sib baik ade akak Airis tolong tidorkan adik Nadzreen

Arif botakkan kepala..nampak cam ganas plak..hehe

Tetamu2 VVIP sedang menjamu selera


Sotong keluaran pantai Beserah..terbaekkkkkk!!

sotong bakar yang nikmat

hehehe..bersepah2 makan.

Mentor dan protogenye..hehe

Lepas dah tau pasar yang best macam tu..haruslah nnt petang pas abis kerja aku singgah ke sana..hehehe.


3 ulasan:

A m m i berkata...

ko tunjuk gamba sotong..
mak antu sotong nok.....fantang sungguh

Ada Dalina berkata...

hehheheh...
mmg best gilakkkkk..
smpai se'ih se'ih perut den.. :D

maryati berkata...

Kak Sheila..
ati pun kak, nikmat betul sotong tu, nnt dtg la kuantan, leh borong sotong tu byk2,heheh

Kak Ada..
A'ah..mmg mencekik betul kite hari ttu,heheh