Khamis, 19 Mac 2009

Cerita Semalam versi lepas geram

Semalam aku cuti..EL

Yuppppppppppp..aku penat dan jugak kepala berserabut sgt.

Tp pukul 11.30 pg tu aku pergi bank dengan abg aku, nak kuar duit kat 1 bank ni..

Sampai je kat bank tu, aku pun pergi la dekat sorang akak ni yang jaga kaunter pertanyaan..

Aku : Assalamualaikum kak.. borang keluar duit ade??

Akak kaunter : Panggil puan ye..x protocol

Aku : Erkk...???

Aku confuse sebenarnye..nape plak dia sound aku camtu. Salah ke aku panggil kak?? Aku customer ke dia customer ni?? Pas aku tulis borang tu, aku pulangkan pen dia semula..

Aku : terima kasih Puan...

Akak kaunter : "sengihhhhhhh"

Dlm keta aku cite kat abg aku...respon abg aku ialah..

Abglong : Ape ke bangangggggggg sgt minah tu?? ade ke ckp camtu kat customer, dia tu yang patut panggil cutomer puan. Ko panggil dia kak tu pun dah kire bagus..ishhhhhhhhhh bangang2!!

Em..aku tau korang mesti ckp abg aku ganas kan?? hahaha abg aku mmg camtu.

Malamnye..

Aku bukak kedai, ada la 1 family ni order me kari ngan kue tiew kerang kat kedai aku.

Kue tiew semalam plak abg aku beli yang halus semua, so bila hantar tu agak hancur la kue tiew tu. Aku ckp kat adik aku anta je, kalau dia x nak xpe la amik balik.

Pas anta tu adik aku ckp customer tu komplen, siap tengking2 kat adik aku. Aku ckp biar la..sabar je,kalau dia komplen lg nnt aku bg duit balik.

Pas mkn tu, customer tu duk bising2 kat abg kedai yang amik bayaran..last2 abg tu panggil aku.

Abg kedai : Sape buat kue tiew kerang td??

Aku : Saya..nape bang?

Abg kedai : Customer komplen ni, awk pergi tanye dia..

Aku : Ye kak..

Customer : Awk punye kue tiew ni hancur tau x? dah la skit, x berbaloi dengan har RM 3 tu. Saya terpaksa plak order dengan kedai sebelah tu. Jauh beza dgn kue tiew awk, boleh mkn 2 org tau. Ni je la last sy mkn kat kedai awak ni. Pas ni sy x dtg dah.

Aku usha2 la pinggang kue tiew aku, licin jek aku tgk dia mkn. Ingat kan x sedap. Pastu plak kue tiew tu dia tau x harga bape? 1 pinggan RM 4.50 tau. Aku malas nak tanye kang x pasal2 masam muka plak kedai sebelah tu ngan aku.

Aku : Xpe kak..saya bagi balik duit akak..

Akak Customer : Xyah la..dah bayar pun

Husband customer : Xpe la dik..dah mkn pun

Husband akak tu macam segan je tgk akak tu duk sound2 aku. Mmg kurang ajar giler la akak tu. Kuat giler suara dia. Ditambah plak dgn muka dia yang x lawa tu dan saja2 buat muka ala2 Datin Sofiera dlm Spa Q 2. EEE.....meluat giler aku tgk.

Aku : Xpe kak...syg bayar balik duit akak tu.

Aku terus pi amik duit, adik aku tanye..

Ayus : Ati, nape??

Aku : Aku nak bg duit dia balik, dah dia x puas hati

Ayus : X yah la..dia kan dah mkn.

Bila aku pusing je tgk diorang cepat2 naik keta. AAAAAAAAAAAAAA...tau plak malu sendiri. Ingat aku ni kebulur sgt duit ko tu. Aku hangin siap dia ckp ke aku yang tu je la 1st n last dia dtg. Aku x kisah dia nak dtg ke x. Bukan dia sorang je customer aku..berlambak.

Yup..aku tau customer is always rite..tp camni ke adab ko nak tegur org??? Aku pun ada maruah.

Dannnnnnnnnnnnnnnnnn..kalau korang semua nak tauuuuuuuuuu.

Minah tu x bayar pun makanan yang dia mkn tu. Abg yang tolong kire tu ckp, dia x sempat nak mintak sbb akak tu dah komplen2. Melayang RM 14. 00 aku mlm td tau. Kena komplen plak tu. Hanginnnnn sgt tau. Akak tu kalau aku jumpa la..mmg aku cucuk2 perut boroi dia tu ngan garpu kue tiew kerang aku !!!!

9 ulasan:

~f12a~ berkata...

Sabar ya ati...sbrnya customer not always right but customer has right! biasalah ek..dalam filem idustan pun selalu hero mesti kalah dulu. Takpelah ekk tu la asam garam meniaga. Aku rasa tu hangin2 tu saja je dia wat taktik takmo bayar kot..hkahkahkahakhkahakhak

maryati berkata...

Tu la, semua org yang aku cite cakap camtu. Aku x kisah pun nak bg balik duit kat dia. Tapi cara dia komplen aku tu cam aku ni bibikkkkkkkkkkkk dia, kalau rasa standard sgt pi la mkn kat hotel tu.

MonaAFMZ berkata...

Aku rasa kakak tu xder duit laa tu yg dia wat2 hangin kus2 tur.

maryati berkata...

Akak tu pakai tudung ekin ko tau..dia ingat dia glamor la tu, eeeeeee nyampah aku Mona oii..aku mmg ingat la muka akak tu sampai bile2

manisz berkata...

eiii jahatlah mkn tk byr kannn.. tk halal hokeyyyy.. tk bek.. tk berkat makanan.. dah lah tu lau dia sorang tk per.. ni satu family.. apa2 pun ko kene jaga kualiti makanan dan service ko ok!
biasa customers tk nk tau apa masalah or kesukaran ko nk dptkan bahan ke apa ker, yg dia tau, dia byr so makanan haruslah sedap!

maryati berkata...

Yup..betul, so mlm td aku dah siapkan dah list2 ape yang perlu dibeli,heheheh

ISMAIL BIN ALI berkata...

apsal kau x snap je gmbr pompuan tue?
pas2 post kt blog ni
br tau muka org xde adab mcm mana

maryati berkata...

hahahahha...kang aku snap dia posing ala diva plak mail, semalam aku jumpa dia tau kat tunas manja indera mahkota...

sib baik xde garfu kat situ, kalau x dah lama aku cucuk2 perut dia tu..

eeeeeeeeee geram!!

z.r.k.z berkata...

x semua rezeki Allah itu halal.. kan.. (eh, betul ke..leh ke kata camni)..ye la Allah nk uji kite tu..