Isnin, 7 Disember 2009

majlis merisik

Alhamdulillah semuanye berjalan lancar walaupun sehari sebelomnye ujan lebat dah telah menyebabkan banjir di beberapa kawasan di Kuantan ni. Sib baik aku duk kat area yang agak tinggi. Malam sebelom majlis tu, Arif ada call tanya jalan naik air x. Sebab dia kata dia tengok tv jalan kat Kuantan naik air. Masa tu dia kat Keratong. Balik Kg. Aku pun menelefon Mona utk tanya kan pasal tu. Almaklumla Mona ni antena dia lagi tinggi dari satelit.Hehehe..jgn mara eek Mona. Dia pun mencadangkan aku menelefon balai polis Kuantan. Nasib baik le jln 2 yang akan Arif lalui utk ke rumah aku x ditutup. Alhamdulillah..

Hari majlisnya plak, dlm pukul 12 ngah hari tiba2 xde air. Aduhai..aku dah panik dah. Pihak lelaki nak dtg pkul 5 ni. Aku x masak la lagi sebabnye awal lagi nak dtg. Tapi aku pergi beli barang jugak. Dengan harapan ada la air nnt. Tup..tup..kul 2 air pun ada. Alhamdulillahhhhhhhhhhhh..so sempat le aku wat mee hun grg ngan popia utk hidangan diorang. Mula2 nak wat nasi Arab, tapi sebab diorang dtg petang jadinye terpaksa la buat minum petang aje.

Setelah mendapat persetujuan kedua belah pihak.. Manjis bertunang kami nnt akan diadakan pada bulan Febuari. Tapi tarikhnye akan diberitahu kemudian.

Ni ada la sekeping gamba masa sarung cincin. Tapi x bape clear sbb anak buah aku yg amik. Amik sekeping plak tu. Ada yang Arif amik tp x sempat pun nak mintak dia mms.Agak kelakar le sbbnye ada buai budak blakang tu.

5 ulasan:

ismail ali berkata...

wah wah
tahniah atie.
dh terikat ko.

tahniah.

Lieza berkata...

tahniah.. heheheh jgn lupe jemput yer?? eekekke

sheila berkata...

tahniah..
akhirnya.....tali tu ikat kuat2 sikit...hehhehe

manisz berkata...

tahniah.. dah mcm majlis tunang plak sal siap sarungkan..

ahkak dulu, mcm bibik rasanyer.. kene idang air, amik pinggan, amik gelas, ala2 penanggah.. padahal org nk merisik nie.. pastu cincin dia bagi kat mak aku jerk, bagi mak aku tgk puas hati ke tk puas hati cincin yg diberi, kotlah aku ni nk hok cincin bertatah berlian.. tk der sarung2.. silalah sarung sendiri..

maryati berkata...

terima kasih semua :)